Hidratarea este esențială

Hidratarea este esenţială

Apa este al doilea element vital după oxigen, iar hidratarea corespunzătoare reprezintă o condiţie de bază pentru menţinerea sănătăţii organismului.
Aportul de lichide are un rol esenţial în toate procesele organismului uman. În fiecare zi trebuie să ai grijă de tine și să eviţi deshidratarea. Atenţie:
• Pierzi permanent apă, iar o scădere de doar 2% din greutatea corporală (aproximativ 1 litru de lichid) poate afecta memoria, atenţia și viteza de reacţie.

• Senzaţia de sete apare abia după instalarea deshidratării, de aceea e important să te hidratezi constant pe tot parcursul zilei.  

• Te deshidratezi mai rapid în perioadele călduroase din an.

Iată câteva recomandări pentru o hidratare optimă pe timpul verii:
• Consumă lichide cu regularitate, chiar și atunci când nu îţi este sete.
• Aportul de lichide pentru adulţi reprezintă echivalentul a 2L până la 4L, dar variază în funcţie de sex, greutate, activitate fizică și temperatură. Un copil sau un adolescent are nevoie de echivalentul a 1,5L până la 3L de lichide pe zi.
• Îţi poţi lua aportul de lichide și din alimente. Astfel, din 2,5 L de lichide pe zi, cantitatea de 1,5 L de lichide o poţi consuma sub formă de apă și băuturi. Restul, adică 1 L, îl poţi consuma din mâncare (de exemplu supe) și alte alimente solide cu un conţinut bogat de lichide, precum fructele și legumele.
Nu uita! Fii atent la simptomele deshidratării: senzaţiile de sete și oboseala, durerile de cap, ameţelile, apatia și scăderea elasticităţii pielii.

Ne sfătuiește Dr. Luiza Pîrvu, Medic în medicină generală, consultant în nutriţie.